Torrelles #36

Torrelles Núm. 36 _ Gener/Febrer de 2018 4 Atenció a les persones L’Ajuntament destina més recursos a l’Àrea de Serveis Socials En els darrers anys s’ha ampliat el personal d’atenció directa i s’han reforçat serveis com la teleassistència i l’atenció domiciliària La Regidoria de Serveis Socials ha viscut un canvi im- portant en els darrers anys. La implementació de lleis com ara la de dependència o la d’habitatge, així com la situació de crisi econòmica, han fet necessari des- tinar més recursos a l’atenció a les persones. Aquests s’han materialitzat en un augment del personal i en més dotació econòmica per cobrir les necessitats bà- siques de tots els torrellencs i torrellenques. En els darrers 6 anys, l’Àrea Bàsica de Serveis Socials ha incrementat l’equip de professionals d’atenció di- recta, format actualment per tres treballadores so- cials, una treballadora familiar, una educadora social i una auxiliar administrativa. Així mateix, l’Ajuntament té conveni amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat Des de Serveis Socials es van atendre en un any 1.117 persones que requerien orientació o suport per formalitzar algun tràmit per a la gestió complementària del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD). Segons les darreres dades publica- des, corresponents a l’any 2016, des del Departament de Serveis Socials es van atendre un total de 1.117 persones en només un any. Les entrevistes pretenien informar i orientar la ciutadania, així com oferir-li su- port per fer alguns tràmits i sol·licitar prestacions. Així mateix, durant el mateix any, un total de 52 veïnes i veïns de Torrelles es van beneficiar del Servei d’Aten- ció Domiciliària. D’altra banda, l’Ajuntament va destinar una partida econòmica de 58.156,88 € a ajuts d’urgència social, amb l’objectiu de pal·liar necessitats socials i econò- miques de famílies de manera puntual i urgent com, per exemple, per fer front al pagament de l’habitatge o dels subministraments bàsics. Un altre servei que es gestiona des del consistori és el de teleassistència, que consisteix en la instal·lació a l’habitatge d’un aparell connectat mitjançant la lí- nia telefònica a una central receptora amb la qual la persona usuària es pot comunicar en cas d’urgència.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=