14
Torrelles
Núm. 34 _ Setembre/Octubre de 2017
espai obert
Escola Can Coll
L’escola Can Coll celebra els seus
10 anys d’història
Ara ja fa deu anys obria les portes, s’estrenava un
passadís ampli i lluminós que de seguida, amb el
caliu de les veus i rialles dels primers nens i nenes i
les famílies que els acompanyaven, es va omplir de
la il·lusió i l’alegria pròpies d’un inici de curs, encara
que aquest, molt més especial. Era l’inici de l’Escola
Can Coll.
La nova escola havia estat projectada perquè la po-
blació de Torrelles creixia a bon ritme i l’edifici de
l’Escola Sant Martí quedava petit. Va ser llavors quan
una colla de mestres amb empenta, amb el suport
d’algunes famílies que els van dipositar tota la con-
fiança, vam crear la nova comunitat educativa.
El primer curs, el 2007-2008, va començar només
amb l’educació infantil i el cicle inicial, cinc aules i
onze mestres. En els primers temps no teníem gaire
infraestructura i vam haver de suplir les mancances
amb il·lusió i bona feina. L’edifici de primària es va
acabar de construir tres anys més tard, i allò gaire-
bé va ser com viure una segona inauguració; de cop
i volta teníem de tot: biblioteca, aula d’informàtica,
aula de música, gimnàs... Hi havia aules a dojo, mol-
tes més de les que necessitàvem i tot.
Al llarg d’aquests deu anys ens hemmantingut ferms
en la idea inicial que els alumnes havien de ser els
protagonistes del propi aprenentatge, havíem d’es-
tar oberts a la participació de les famílies i a l’entorn
més proper.
D’un costat, amb el treball amb l’alumnat no hem
seguit cap model concret, però tenim molt clar que
s’aprènmillor amb la interacció entre iguals, que s’ha
de gaudir de l’aprenentatge per arribar a ser crític i
creatiu. Fem tallers de plàstica, «racons de treball»,
projectes, etc., i ens adherim a totes aquelles meto-
dologies que l’equip de mestres troba adients per a
aconseguir els nostres objectius.
Donem, també, molta importància al fet que les fa-
mílies formin una part activa dins de l’aprenentat-
ge; és per això que els convidem sovint a realitzar
activitats amb nosaltres, com venir d’excussió, ex-
plicar-nos experiències a l’aula dins del projecte del
«Desig de conviure», el «Dia del bricolatge», els Pro-
jectes d’Escola, on mestres, famílies i alumnes tenim
cura dels espais de l’escola... En definitiva, sempre
tenim una porta oberta a la col·laboració.
Un altre aspecte en el qual posem interès és en la
relació amb l’entorn més proper, la convivència al
poble i les nostres tradicions. Ens agrada gaudir fent
sortides pels nostres boscos, com també pels co-
merços del poble, així com conèixer i viure els actes
de la Festa Major.
Estem orgullosos de la feina feta aquests deu anys,
ja que tant els alumnes com les seves famílies i tots
els mestres que hi han anat passant així ens ho han
expressat. Esperem poder seguir molts més anys
fent l’escola que ens agrada.