El butlletí de Torrelles núm. 33 Juliol/Agost 2017 - page 20

«La principal necessitat d’un infant de 0 a 3 anys és
sentir-se estimat. Això els dona seguretat per a explorar,
gaudir i aprendre»
Nascuda a Lyon (França) l’any 1977, va
créixer entre l’Hospitalet, on vivia i estudia-
va, i Torrelles, on passava els caps de set-
mana amb la família. Va estudiar el cicle
formatiu d’educació infantil i pedagogia
mentre treballava de monitora o de can-
gur. Viu a Torrelles des de l’any 2000 amb
el seu marit i les seves dues filles. Va ser al
2006 quan va començar a treballar a l’anti-
ga escola bressol com a mestra de suport.
Què et va portar a dedicar-te al món de l’educació?
La veritat és que hi ha una gran part de vocació de servei. Els
meus inicis van ser en el món del lleure, a l’Agrupament Escol-
ta Arrels, primer com a nena però més tard com a monitora.
Sempre he tingut clar que em volia dedicar al món de l’educa-
ció, el que no sabia era en quin sector... Jo m’he anat formant,
i la vida m’ha donat les oportunitats.
Ara inicies una nova etapa com a directora. Com afrontes
aquest repte?
Em famoltíssima il·lusió i emsento preparada, era el moment.
Per ami suposa una gran responsabilitat i espero estar a l’alça-
da, perquè dono el millor de mi mateixa
en tot el que m’apassiona.
Sé que no estic sola. Per un costat,
compto amb un gran equip de mestres.
Per a mi la clau és la implicació de tot-
hom: mestres, famílies, Ajuntament...
Però també compto amb l’incondicional
suport de la meva família. Serà un can-
vi molt perquè la direcció em demanarà
molta atenció, però estic convençuda
que aquesta gran aventura val la pena
gaudir-la.
Quins són els principals projectes que vols impulsar a l’es-
cola bressol?
Tinc molts projectes al cap. L’escola que m’imagino és viva,
canviant i dona resposta a les necessitats de les famílies. La
clau és que aquests objectius siguin compartits per tota la
comunitat educativa. El meu projecte per als propers 4 anys
inclou diversos objectius: cuidar molt l’equip docent, millo-
rant-hi la comunicació i fent més formacions i dinàmiques;
impulsar la pedagogia
Pikler Loczy
, de Reggio Emilia; millorar
la comunicació entre famílies, família i escola, escola i munici-
pi; celebrar el nostre 10è aniversari; millorar les instal·lacions, i
potenciar la relació amb el municipi.
La demanda de places per al grup de nadons ha fet incre-
mentar una línia aquest curs. Això és una bona notícia per
al municipi?
Des de l’escola entenem que és una gran notícia. És una dada
significativa si comparem que fa tres anys obríem una sola
aula de nadons amb 4 infants. L’escola dels petits és un reflex
viu de la societat. La crisi va representar falta de treball, amb
una baixada dels ingressos familiars, i la consegüent baixada
de la natalitat... Hem viscut la davallada,
un estancament i ara, finalment, un aug-
ment de demanda. Això també ens pot
indicar que aviat tornarema tenir les tres
línies de P-3 al municipi.
Quines són les principals necessitats
d’un infant de 0 a 3 anys?
La principal necessitat d’un infant de 0-3
és sentir-se estimat. És tan senzill i alho-
ra tan complicat... Quan ens sentim es-
timats les pors desapareixen, augmenta
l’autoestima i ens dona seguretat per a
poder explorar, gaudir i, inevitablement,
aprendre. Aquí és on entra el paper de l’escola bressol, on ofe-
rim un espai segur i tranquil perquè l’infant pugui fer desco-
bertes i avançar segons el seu propi ritme.
L’Escola Bressol El Serralet compta amb un gran equip, cadas-
cuna de nosaltres tenim qualitats molt diferents i per això ens
complementem les unes amb les altres. Entre totes sumem
més de 100 anys d’experiència i encara tenim molt més per
oferir!
ISABEL DE CRUZ GARCIA, directora
de l’Escola Bressol Municipal
El Serralet
«L’escola que m’imagino
és viva, canviant i
dona resposta a les
necessitats de les
famílies, uns objectius
que han de ser
compartits per tota la
comunitat educativa»
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 20
Powered by FlippingBook