El butlletí de Torrelles núm. 30 Gener/Febrer 2017 - page 3

Torrelles
Núm. 30 _ Gener/Febrer de 2017
editorial
3
Ferran Puig,
alcalde de Torrelles de Llobregat
Si anem de Torrelles a Sant Boi o Barcelona en trans-
port públic la nostra targetamultiviatge ens costarà el
doble del que costa a un ciutadà de Castelldefels anar
fins a Badalona, per exemple.
Si som un escolar deTorrelles no podrem gaudir de la
targetaT16, que és gratuïta tot l’any per a un infant de
Sant Feliu.
Si ets un jubilat de Cornellà pots viatjar gratuïtament
amb la targeta rosa per tota la xarxa de transport, tan-
tes vegades com vulguis, i si ets deTorrelles, no...
El nostre municipi forma part des de l’any 2011 de
l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La llei que regula
l’AMB va incorporar 18municipis, entre els qualsTorre-
lles, als altres 18 preexistents, encapçalats per la ciutat
de Barcelona. L’objectiu era clar: fer que tots els ciuta-
dans que vivim al voltant de la capital —i que gaudim
dels seus serveis i avantatges, i que també en patimels
inconvenients— puguem gestionar conjuntament els
àmbits del territori i l’urbanisme, el medi ambient, el
desenvolupament econòmic, l’habitatge, la cohesió
social i la mobilitat.
En molts dels temes l’AMB ha assumit les seves fun-
cions satisfactòriament. En el cas del
transport públic
és ben clar que no. Tenim un greuge evident els qui
vivim als pobles «perifèrics» de l’anomenada «2a co-
rona»: poques línies de bus, cares i amb horaris insufi-
cients fan que lamajoria de persones es decideixin pel
vehicle particular. Darrerament ha començat a ser evi-
Ciutadans com els altres
Reclamem una millora en el transport
públic perquè volem ser ciutadans
com els altres de l’Àrea Metropolitana
dent que caldrà buscar solucions a l’impacte del volum
de trànsit, i dels fums i gasos, sobre el medi ambient
de les ciutats metropolitanes. L’AMB ha començat a
aprovar normatives restrictives per a vehicles de com-
bustió i també de foment del transport sostenible que
ens posen davant d’una problemàtica evident.
Per buscar solucions a curt termini, els municipis de
la zona 2 hem demanat de manera conjunta a l’AMB
una resposta a aquesta disfunció en el sentit d’igualar
drets i deures dels ciutadans de l’Àrea. Davant del que
és una obvietat i és just, darrerament hem rebut una
proposta d’integració dels municipis de la zona 2 a
una única zona. Bona notícia! Ara cal veure les condi-
cions i els calendaris de la proposta i estudiar què ens
és millor.
Després de gairebé 6 anys d’indefinició, els 18munici-
pis de la zona 2 hem demanat una resposta concreta
per
poder ser ciutadans metropolitans com els al-
tres
de la zona 1. Un bon transport públic és vital. Cal
que les nostres possibilitats de transport des deTorre-
lles avancin perquè siguin atractives per a la majoria
d’usuaris. Els nostres veïns, i més infants i avis, tenen
les mateixes necessitats de transport que els altres
de zones més afavorides. Volem millorar el transport
perquè volem ser ciutadans com els altres de l’Àrea
Metropolitana, amb els mateixos deures i els matei-
xos avantatges.
Des de l’Ajuntament volem que la mobilitat de Torre-
lles millori. Una cosa tan bàsica com és tenir un trans-
port públic proper i eficient, i que ha de ser un servei
per a totes les persones, necessita solucions i col·labo-
ració de tots. Tots seremmillors ciutadans metropoli-
tans si tots millorem en prestacions i serveis. Volem
ser com els altres ciutadans.
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...20
Powered by FlippingBook