Torrelles #73 Maig-Juliol 2020
6 TORRELLES N.73 MAIG-JULIOL 2024 • PONT DELS ESCOLARS L’Ajuntament va encarregar a la Diputació de Bar- celona un projecte tècnic per millorar la seguretat del pont dels Escolars. El projecte suposa un cost de 60.250 euros i inclou l’arranjament del drenatge, la protecció de l’estructura metàl·lica, la instal·lació d’un paviment antilliscant i la millora de l’enllumenat Invertint en la millora de l’espai públic L es àrees d’Urbanisme i Territori i de Via Pública continuen planificant millores a l’espai públic a través de l’encàrrec de nous projectes enfo- cats a resoldre diversos punts del municipi. • MILLORA DE L’ENLLUMENAT PÚBLIC: MÉS EFICIÈNCIA I MENYS CONSUM ELÈCTRIC S’aprova el projecte de susbtitució de tot l’enllume- nat per altre de LED. El projecte de renovació suposa un cost de poc més d’un milió d’euros, i l’Ajuntament ha iniciat la cerca del finançament necessari per exe- cutar-lo. En aquest sentit, el passat 19 de juny es va presentar una sol·licitud d’ajut per a la primera fase, valorada en 250.000 euros, que correspon a una quarta part de la totalitat del projecte. • ROTONDA DE CAN ROIG La rotonda on s’ubica la parada d’inici de l’L76 té pre- vista una remodelació per adequar i ordenar l’espai i millorar-ne l’aspecte general. El projecte contempla l’ampliació de la vorera —per tal d’encabir-hi la ins- tal·lació del Bicibox— i la renovació de tot el tancat de l’equipament de serveis municipal, amb un pres- supost de 46.000 euros. • PISTA DE TORRELLES-BEGUES El Govern Municipal, resultant de l’acord de govern per a aquesta legislatura, està fent els passos previs- tos per resoldre la problemàtica de l’estat de la pista de Torrelles-Begues. Al mes de juny, el consistori ha rebut el projecte de pavimentació i obres de millora del camí forestal. L’actuació ve motivada per la necessitat d’una millora del camí per la seguretat de les persones que hi tran- siten. Es contempla una nova pavimentació amb la corresponent senyalització viària; la instal·lació de bi- ones a les zones més insegures; la creació d’una àrea lateral a la calçada, amb una barana i mobiliari urbà, i la implementació d’un sistema adequat de drenatge. Quant a l’organització de l’obra, se’n preveuen dife- rents àmbits per poder dividir-la en tres fases: ZZ Fase 1: pavimentació del tram inferior ZZ Fase 2: pavimentació del tram superior En aquestes dues fases, es preveu executar el nou paviment de formigó, regularitzar el tot-u a mane- ra de voral de la zona pavimentada i executar la cuneta de formigó i les obres de drenatge comple- mentàries (com, per exemple, embornals). ZZ Fase 3: millores generals (col·locació de barreres de protecció a les zones ja pavimentades, reforç de la senyalització i obres de reparació del ferm deteriorat)
RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=