Torrelles #65 Novembre-Desembre 2022

UN POBLE SENSE COMERÇ? La pandèmia i la posterior crisi econòmica, social, energètica i de matèries primeres han comportat un canvi d’hàbits en el consum que està tenint un impacte molt gran, i desigual, so- bre l’economia en general i sobre el comerç de proximitat en particular. Aquests elements estan comportant el tancament definitiu de molts negocis familiars, amb les seves greus con- seqüències. Però hi ha un segon aspecte que no té res a veure amb l’eco- nomia i és l’impacte social que tindria un poble sense comerç. De fet, les setmanes més restrictives de la crisi de la COVID-19 ja van mostrar-nos la tristesa i desolació que presenten els carrers sense la llum, el caliu i la imprescindible xarxa, a nivell social, que desenvolupen les botigues, els bars i els restaurants. Tothom té un paper imprescindible en aquest repte. La ciu- tadania, en cadascuna de les nostres decisions de compra, es- tem prenent partit per un model centralitzat geogràficament i econòmicament o per un model capil·lar sostenible i de proxi- mitat. Ara és quan més ens necessita el comerç de proximitat. De res serviran les lamentacions quan ja sigui massa tard si no prenem consciència de les conseqüències per al poble, i per al planeta, dels nostres hàbits de compra. OPOSICIÓN RESPONSABLE PERO VIGILANTE Desde el PSC siempre hemos puesto los intereses de la pobla- ción de Torrelles por delante de cualquier otro concepto. Tam- bién desde la oposición, de donde nos apartaron con una ma- niobra muy poco ética por parte de la ANC en el 2019, hemos estado luchando por el bien de Torrelles y sus ciudadanos . Hemos demostrado que la opción útil para Torrelles es el PSC , facilitando o consiguiendo directamente mejoras para Torre- lles desde el Consell Comarcal , Àrea Metropolitana , Diputació de Barcelona y Gobierno de España. Somos el único grupo del Ajuntament con esta capacidad de generar recursos para el mu- nicipio. Hemos demostrado que somos la opción del consenso , del acuerdo y, por tanto, de las soluciones . En esa línea, este año hemos facilitado la aprobación de los presupuestos locales . Estos presupuestos no serían los que realizaría el PSC estan- do en el Govern local, pero tienen unos mínimos que hacen que los veamos positivos para Torrelles; entre ellos, las aportaciones socialistas: - Congelación de impuestos y tasas - Campaña de potenciación del comercio local a nivel comar- cal y provincial - Prueba piloto de pequeña deixalleria de elementos concre- tos en los antiguos buzones de Can Güell - Realización de los puntos pendientes comprometidos en los anteriores presupuestos El PSC trabaja por y para Torrelles, y lo seguirá haciendo, pero siempre vigilante. Bones Festes i salut! EL MODEL FINANCER DE TORRELLES Entrem en el tram final d’aquesta legislatura i, amb l’aprovació del darrer pressupost, constatemque la feina que hem fet des de l’Àrea Financera té un resultat òptim, ja que hem fet un pas enda- vant per aconseguir l’estabilitat pressupostària de l’Ajuntament. Amb la marxa d’altres governs, aquest consistori va quedar greument endeutat per la seva mala gestió econòmica, com va passar l’any 2008, però ara ja podem preveure que aquest go- vern tancarà la legislatura amb unes xifres de deute públic molt positives. Un dels punts forts a destacar és que el fet d’haver amortit- zat de forma anticipada el Pla d’Ajust i que s’hagi retallat deute mantenint la pressió fiscal a la ciutadania no ha anat en detri- ment del nombre d’actuacions i iniciatives que s’estan duent a terme en aquesta legislatura, malgrat els imprevistos com l’atu- rada de l’activitat a causa de la pandèmia o la resposta a episo- dis meteorològics extrems. El que teníem ben clar és que som aquí per gestionar recur- sos públics de la forma més eficient possible. Vam començar la legislatura en un ajuntament que havia fet grans esforços per retallar deute i que havia generat un endarreriment inevitable de l’espai públic. Són tres anys i mig carregats d’actuacions de tot tipus i re- partides per tot el municipi per aconseguir avançar cap a un municipi endreçat, i sense endeutar els futurs governs. Aquesta és la nostra línia: avançar sense parar. L’opinió dels grups municipals TOTS ELS PARTITS POLÍTICS AMB REPRESENTACIÓ AL CONSISTORI ESTAN CONVIDATS A PARTICIPAR EN AQUESTA SECCIÓ I CONEIXEN LES DIRECTRIUS QUE LA REGEIXEN. UNA OPOSICIÓ RESPONSABLE Des del 2019, ERC va voler establir unes bases de relació amb la resta de càrrecs electes basades en dos grans eixos: el respecte, total i absolut, cap als ciutadans que representaven i l’actitud de diàleg positiu per contrastar-hi les idees. Ens alegrem molt, ara que ja som a les acaballes d’aquesta etapa de govern, que aquest plantejament d’estalviar crispacions innecessàries hagi permès avançar a tothom, cadascú des del seu marc ideològic i des de la defensa del seu model de poble. Això que diem no és gaire freqüent arreu. I la gent que se- gueix la política torrellenca de ben a prop sap que tampoc ha estat el més habitual al nostre municipi. Les formes són tan im- portants com els continguts, més encara en política local, on ens coneixem totes i tots; però treballem amb l’única idea de servir els ciutadans, de cuidar el nostre municipi i de planificar un futur millor i més sostenible tot preveient els reptes —climà- tics, energètics, demogràfics...— que haurà d’afrontar Torrelles els propers anys. ERC Torrelles és l’alternativa a un model de govern que es perpetua des dels anys vuitanta amb el lapse de vuit anys que, amb Esquerra al Govern, van permetre la millora del CAP, de l’escola bressol, del poliesportiu, de l’Ateneu, i l’assoliment de l’Escola de Can Coll i de l’institut. No hem d’oblidar que per do- tar Torrelles dels serveis necessaris cal una mirada de futur il·lu- sionant i no catastrofista.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=