Torrelles #57 Juliol-Agost 2021

TORRELLES N.57 JULIOL-AGOST 2021 9 La nostra prioritat: l’atenció a les persones Vanesa Santiago, regidora de Serveis Socials, Gent Gran, Joventut i Igualtat D es del principi de la legislatura, el nostre objectiu ha estat treballar per millorar l’atenció a les persones amb polítiques socials orientades a promoure’n el benes- tar, la qualitat de vida, la igualtat d’oportunitats i el treball cap a la màxima autonomia. La irrupció de la pandèmia i, en conseqüència, la crisi sanitària, social i econòmica viscuda han refermat aquest objectiu i la nostra manera de fer. La situació excepcional que hem viscut no ha atu- rat l’activitat, tot el contrari: les accions previstes al Pla d’Actuació Municipal no només les hem reforçat, sinó que hem impulsat nous programes específics per ajudar la població més vulnerable i hem adaptat i/o reformulat determinades propostes per seguir endavant i donar resposta a les necessitats que han anat sorgint. Vull donar les gràcies a l’equip de professionals que han estat en tot moment a l’altura de la situació, així com a totes les persones volun- tàries. Moltes gràcies. Violència vers les Dones; 8M, Dia Internacional de la Dona ; 28J , Dia Internacional per l’Alliberament LGTBIQ+ ). Elaboració del Pla Intern d’Igualtat de l’Ajuntament. Creació del Protocol comunitari per a la prevenció i actuació envers les violències masclistes . En l’àmbit de Joventut: Nou Casal de Joves El Club amb més serveis, activitats i projectes destinats al jovent. Elaboració i aprovació del Pla Local de Joventut 2021-2024 . Creació de l’ Assemblea Jove i realització de la primera trobada . Procés participatiu de la Setmana Jove . Primeres Jornades d’Orientació Acadèmica i Laboral per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Creació del Servei d’Assessorament i Prevenció del Consum de Drogues i l’Ús de Pantalles (SADIP) . En l’àmbit de Serveis Socials i Gent Gran: Implementació de noves línies d’ajuts per fer front a les necessitats bàsiques . Ampliació de les hores anuals del Servei d’Atenció Domiciliària per atendre les mancances d’autonomia personal. Augment de la cobertura del Servei de Teleassistència . Realització de seguiment presencial i telefònic de les persones de més de 65 anys durant el confinament . Reforma de l’edifici del Casal de la Gent Gran per millorar-hi l’accessibilitat i consolidar-ne i ampliar-ne les activitats. Posada en funcionament de projectes intergeneracionals entre infància i gent gran. DOS ANYS DE MANDAT En l’àmbit d’Igualtat: Creació de la Regidoria d’Igualtat amb dotació d’un pressupost específic. Elaboració de pressupostos amb perspectiva de gènere . Assoliment del Distintiu per la Igualtat de Gènere . Impuls de la programació d’activitats i campanyes de commemoració de les diades internacionals ( 25N , Dia Internacional contra la Accions fetes al llarg d’aquests dos anys:

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=