Torrelles #55 Març-Abril 2021

TORRELLES N.55 MARÇ-ABRIL 2021 13 El jovent decideix habilitar un nou espai esportiu EL PROCÉS PER ESCOLLIR LA INVERSIÓ HA COMPTAT AMB LA PARTICIPACIÓ DE 168 NOIS I NOIES E l dia 15 de març es va tancar la votació final del procés participatiu jove que havia de de- cidir a què destinar una partida de 30.000 euros del pressupost municipal. Un total de 168 nois i noies han votat la que han considerat la millor pro- posta, una xifra que correspon al 12,5 % del total de persones censades amb una edat compresa entre els 12 i els 30 anys. La proposta guanyadora ha estat l’habilitació d’un gimnàs o espai esportiu per a joves. Per darrere han quedat altres projectes com la construcció d’un ro- còdrom o boulder urbà o l’habilitació d’una zona es- portiva polivalent a l’aire lliure. Des de l’Ajuntament es vol agrair la participació i implicació del jovent així com de totes les persones que han fet possible el procés. 74 42 24 9 6 6 3 3 1 Habilitar un gimnàs o instal·lació esportiva per a joves Construcció d’un rocòdrom o boulder urbà per practicar l’escalada Habilitar una zona esportiva polivalent a l’aire lliure d’accés obert Millorar l’ skatepark Habilitar una glorieta o infraestructura coberta a una plaça del municipi Arreglar les fons naturals de Can Coll Millorar l’esplanada davant l’Institut Can Coll Comprar equips multimèdia de so i llums Habilitar un pàrquing segur de patinets i bicicletes amb endolls VOTS RESULTAT VOTACIONS Definint un Pla Educatiu per a Torrelles UNES 40 PERSONES HAN PARTICIPAT EN UNS DEBATS VIRTUALS PER REFLEXIONAR SOBRE TEMES D’INTERÈS EN L’ÀMBIT EDUCATIU E n el marc de l’elaboració del Projecte Edu- catiu de Ciutat (PEC), s’han organitzat tres trobades virtuals destinades al conjunt de la comunitat educativa i en les quals ha participat una quarantena de persones. La primera sessió pretenia reflexionar sobre els reptes i les oportunitats de la implementació d’un projecte d’institut escola. El de- bat va comptar amb la presència de Ricard Aymerich, mestre i membre de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC). En la segona trobada, la investigadora de la Funda- ció Ferrer i Guàrdia, Sandra Gómez, va reflexionar so- bre l’aplicació de les TIC en l’àmbit educatiu i va po- sar en evidència la necessitat de proporcionar eines als centres educatius i a les famílies per fer un acom- panyament eficaç a l’alumnat en els usos digitals. En el darrer dels debats es va aprofundir en les po- tencialitats de l’entorn natural en el projecte educa- tiu dels centres. La trobada va comptar amb la parti- cipació dels torrellencs Carme Cols i Pitu Fernández, una parella de mestres jubilats creadors del web «El Safareig», dedicat a la infància i la natura.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=