Torrelles #53 Novembre-Desembre 2020

TORRELLES N.53 NOVEMBRE-DESEMBRE 2020 19 SESSIÓ ORDINÀRIA – 3 DE DESEMBRE DEL 2020 ORDRE DEL DIA A FAVOR ABSTENCIÓ EN CONTRA Aprovació de la Modificació de pressupost núm. 11/2020 en la modalitat de transferències de crèdit i crèdit extraordinari Aprovació inicial del Pressupost Municipal i els seus annexos per a l’exercici 2021 Aprovació de la constitució i els estatuts de l’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública (AMEP) Aprovació definitiva de la relació dels béns i drets afectats per l’expedient expropiador i d’apreuament per mutu acord de la finca del número 58 del carrer de les Vinyes Aprovació de l’adhesió al Pacte del Baix Llobregat per un nou impuls econòmic i social Moció amb motiu del 25 de novembre del 2020, Dia Internacional contra la Violència envers les Dones Moció per a la reorientació de la nova Política Agrícola Comuna (PAC) Moció en defensa de la unitat de la llengua catalana ERC i PSC ERC ERC CATtorrelles i Junts CATtorrelles, Junts i PSC CATtorrelles, Junts, ERC i PSC CATtorrelles, Junts i PSC CATtorrelles, Junts, ERC i PSC CATtorrelles, Junts, ERC i PSC CATtorrelles, Junts, ERC i PSC CATtorrelles, Junts, ERC i PSC ! LA SENYERA TORNARÀ A PENJAR DEL CAMPANAR La Parròquia i diverses entitats del poble han arribat a un acord per fer possible que la senyera torni a penjar-se al campanar de l’església durant els dies de les festes de Torrelles de Llobregat. Així serà, doncs, durant les celebracions de Sant Pau, Sant Martí, la Festa de la Cirera i la diada de l’Onze de Setembre. L’autobús de línia de Torrelles va començar a donar servei en el primer quart del segle XX. Tot va començar l’any 1927, quan en Martí Ollé i Pi va sol·licitar l’autorització per disposar d’una línia, amb tartana, des de Torrelles fins a l’estació de tren de Molins de Rei. En Josep Presas, conegut com «el Patana», feia el mateix trajecte des de Sant Vicenç dels Horts. L’ordenació legislativa sobre el transport regular de viatgers, que es va realitzar durant la dictadura de Primo de Rivera entre els anys 1924 i 1929, va establir que només podia haver-hi una sola línia per trajecte. Això va obligar a entendre’s i a fundar, l’any 1929, la companyia Ollé y Presas. En el seu inici la companyia disposava de sis vehicles, amb una capacitat d’ocupació d’entre 16 i 25 places i pintats de colors verdosos. Durant la Guerra Civil espanyola (1936- 1939) van ser requisats cinc dels sis vehicles. En finalitzar aquesta van poder-ne recuperar un. Al setembre del 1939 la companyia va reprendre el servei amb quatre vehicles i va ampliar el recorregut de la línia fins a l’estació de Sants, a Barcelona. A mitjan segle XX la línia va passar a finalitzar el recorregut a la plaça Espanya de Barcelona. Els vehicles van passar a ser de color crema i vermell el 1971, en canviar la titularitat a favor de l’empresa Transportes Interurbanos, SA (TISA). Posteriorment, la línia va anar passant per diverses companyies (Fersprat, ATM i Sarbus) fins al 1994, quan és assumida, fins al dia d’avui, per Soler i Sauret, amb el final de trajecte a la travessia de les Corts – Riera Blanca, a Barcelona. FONT • ROIG CASAS, Jaume. A manera de recordatori 1950/1960 . Autopublicat. Torrelles de Llobregat, 2017. • FLÓREZ BOSQUE, Xavier (2018). Transportes Interurbanos SA. Empresas, Autobuses i Línea s [en línia]. Fitxa de l’empresa [Consulta: 19 novembre 2020]. Disponible a: http://www.xaviflorez.org/_empresas/_F_TISA.pdf

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=