Torrelles #52 Setembre-Octubre 2020
6 TORRELLES N.52 SETEMBRE-OCTUBRE 2020 Cap a la digitalització i la consolidació de les 3 línies A mb el pas dels anys, l’institut ha anat consolidant un projecte educatiu cen- trat en una feina directa amb l’alumnat, que ha permès conèixer-ne les necessi- tats, i una comunicació continuada amb les escoles per facilitar el canvi d’etapa educativa. L’anunci del Departament d’Educació de la Generalitat de Cata- lunya d’apostar per la creació dels instituts escola ha obert un nou debat sobre els pros i els contres de la seva implantació a Torrelles. En un primer moment, les famílies de l’institut van mostrar que, majoritària- ment, més del 60 %, estaven a favor de la integració de l’educació primària i la secundària en un mateix projecte. FIDELITZACIÓ DE L’ALUMNAT La necessitat d’un canvi de centre per cursar els estudis de secundària fa que algunes famílies optin per matricular els seus fills o filles fora del municipi. El nou model d’institut escola, sumat a un projecte educatiu atractiu, pot ajudar a fidelitzar l’alumnat de 6è de primària per tal que continuï els seus estudis a Torrelles. MANTENIR ELS BONS RESULTATS ACADÈMICS Pel que fa al rendiment acadèmic, l’Institut ha aconseguit uns bons resultats en els darrers anys, amb notes per sobre de la mitjana d’altres centres de la comarca. REDUIR LA RÀTIO D’ALUMNES PER AULA Enguany l’Institut compta amb tres línies a 1r i 2n d’ESO, una mesura que ha permès distribuir l’alumnat en grups més petits i, així, garantir les mesures de seguretat establertes per la COVID-19 i facilitar una millor atenció als nois i les noies per part del professorat. L’aposta del consistori és consolidar aquestes tres línies un cop passi la pandèmia. OFERIR EL SERVEI DE MENJADOR El fet d’integrar en un mateix centre els estudis obligatoris permetria oferir el servei de menjador també a l’alumnat de secundària. Això farà replantejar també els horaris, atès que algunes famílies i personal docent demanen poder entrar més tard al matí i allargar la jornada per poder fer ús del servei. GARANTIR EL TRANSPORT ESCOLAR L’Ajuntament està treballant per poder coordinar les entrades i sortides de l’alumnat de l’Institut amb els horaris dels autobusos que arriben als diversos nuclis veïnals. DIGITALITZACIÓ DE LES AULES L’aposta del consistori per garantir l’accés de tot l’alumnat a les noves tecnologies el portarà a finançar el 50 % de l’adquisició d’ordinadors portàtils per a les aules. ANY DE CREACIÓ: 2009 ESTUDIS: 1r a 4t d’ESO MATRICULACIONS CURS 2020-2021: 244 alumnes NOM DEL CENTRE: Institut Torrelles de Llobregat ESPECIAL EDUCACIÓ
RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=