Torrelles #51 Juliol-Agost 2020
8 TORRELLES N.51 JULIOL-AGOST 2020 VALORACIÓ DEL PRIMER ANY DE LEGISLATURA Implementació de noves línies d’ajuts per fer front a les necessitats bàsiques d’alimentació i habitatge i noves bases per als ajuts dels serveis de menjador escolar, casal d’estiu i escola bressol. Ampliació de les hores anuals del Servei d’Atenció Domiciliària per atendre les mancances d’autonomia personal. El conveni amb el Consell Comarcal per al període 2020-2024 preveu 7.020,20 hores . Augment de la cobertura del Servei de Teleassistència per atendre els usuaris i les usuàries les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, detectant situacions d’emergència i donant resposta immediata. Reforma de l’ edifici del casal de la gent gran per millorar-hi l’accessibilitat i consolidar i ampliar les activitats adreçades a tota la gent gran de Torrelles. SERVEIS SOCIALS I GENT GRAN Obertura del casal de joves El Club amb més serveis, activitats i projectes destinats al jovent: • Programació trimestral d’activitats i projectes. • Elaboració de la diagnosi del Pla Local de Joventut. • Assessories acadèmica i laboral. • Projecte d’acompanyament i reforç escolar. Creació del Servei d’Assessorament i Prevenció del Consum de Drogues i l’Ús de Pantalles (SADIP) , que suposa el punt de partida del circuit comunitari de detecció i actuació en cas de consum de drogues. JOVENTUT Vanesa Santiago Vila REGIDORA DE SERVEIS SOCIALS, GENT GRAN, JOVENTUT I IGUALTAT El nostre objectiu prioritari és treballar per millorar l’atenció a les persones amb polítiques socials orientades a promoure el benestar i la qualitat de vida. Aquest primer any de mandat ens ha demanat d’un esforç addicional per entomar les diferents situacions excepcionals que hem viscut i, a la vegada, dur a terme el que teníem planificat. Des de les regidories de Serveis Socials, Gent Gran, Joventut i Igualtat ens hem afanyat a respondre a les necessitats de cada moment i avançar-nos a les dificultats emergents originades per la crisi arran de la COVID-19, essent molt conscients de la realitat i dels moments difícils que estan passant molts veïns i veïnes. Alhora, hem pogut consolidar i crear diferents serveis, programes i accions enfocats a desplegar els projectes de vida amb la màxima autonomia en les diferents etapes de la vida. El nostre esforç està a continuar posant l’accent en la funcionalitat, la proximitat, l’agilitat i la qualitat. La nostra prioritat: l’atenció a les persones Creació de la nova Regidoria d’Igualtat amb un pressupost específic. Elaboració d’un pla de compromís centrat en tres grans àmbits: lideratge i gestió interna, promoció dels drets humans de les dones i promoció d’un entorn lliure de violències i discriminació. Creació d’una Comissió d’Igualtat per a l’obtenció del Distintiu per la Igualtat de Gènere . Consolidació del Punt Lila . Impuls d’una programació d’activitats relacionades amb les diades internacionals de conscienciació envers la ciutadania amb la col·laboració de les entitats, centres educatius i serveis del municipi. IGUALTAT
RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=