Torrelles #43 MARÇ-ABRIL 2019

Míriam Cuadrado Manzano , directora de l’Institut de Torrelles «Som un centre pioner en aspectes com el plurilingüisme i l’orientació educativa» Llicenciada en Filologia per la Universitat de Barcelona, la Míriam Cuadrado fa més de deu anys que viu a Torrelles. Amb 15 anys va començar fent classes de repàs i es va convèncer que la docència era el seu camí. Tot i que anteriorment ja formava part de la junta directiva del centre, va ser al curs 2016-2017 quan va iniciar la seva etapa al capdavant de l’equip docent amb il·lusió i nous projectes que s’han anat desenvolupant sota la seva direcció. Quina ha estat l’evolució del centre en els darrers anys? A nivell d’infraestructures s’ha millorat l’accés al centre, s’hi ha instal·lat un mò- dul i s’hi ha reconvertit tota la xarxa d’in- ternet, amb la qual cosa s’ha guanyat una cobertura i connectivitat màximes. L’altre aspecte evolutiu ha estat el del projecte de centre: aquest curs 2018-19 completem el pilotatge del programa «Avancem cap al TIL» (plurilingüisme), i això ens permetrà obtenir la certificació d’innovació pedagògica. A més, conti- nuemper quart any treballant la forma- ció interna del professorat. Què destacaries de la teva etapa a la Direcció? Tot i que emqueda encara un curs sen- cer de mandat, el que més destacaria és la consolidació del meu equip humà de treball. D’altra banda, crec que hem aconseguit un dels nostres principals objectius: visibilitzar l’institut, fer saber al municipi tot allò que som i fem, i que hi confiïn. Com definiries l’actual projecte educatiu del centre? Innovador, motivador, orientador, in- clusiu, competitiu i de qualitat educa- tiva, basant-nos en els resultats de les proves de Competències Bàsiques, així com en les informacions que rebem dels centres educatius d’estudis post- obligatoris i dels mateixos exalumnes. Quins projectes s’hi desenvolupen al llarg del curs escolar? Jo destacaria aquells que ens diferen- cien dels altres: «Avancem cap al TIL» (només 16 centres de tota la comarca del Baix Llobregat s’hi han inscrit) així com el projecte d’Orientació Educati- va, basat en l’SCAP (Model Competen- cial Orientador), del qual també som centre pioner i ara també formador d’altres centres que volen començar a treballar en aquesta nova línia d’orien- tació acadèmica i professional. Quin suport es dona als alumnes que finalitzen els estudis d’ESO o batxillerat? Durant tota l’etapa, els alumnes tenen dins del seu horari lectiu una hora d’orientació impartida per l’orientador de centre o el tutor. A tercer es co- mença a treballar en l’orientació edu- cativa tenint en compte els aspectes acadèmics, però també una gran part d’autoconeixement personal i compe- tencial, i a quart s’ofereix una orientació més individualitzada i amb diferents vi- sites a centres educatius de batxillerat i de formació professional. Els orientem sempre reforçant-los positivament per tal que es sentin capaços d’afrontar el nou repte amb optimisme i il·lusió. Com es garanteix una bona adaptació de l’alumnat de primer d’ESO? Des de fa 3 anys, treballem coordinats amb les escoles de primària, no només per al traspàs d’informació sinó tam- bé en temes de contingut curricular, metodologies compartides, jorna- des de portes obertes participatives... Enguany, per primer cop al municipi, organitzarem una cursa a la qual esta- ran convidats els alumnes de sisè de primària de les dues escoles i que tin- drà lloc el 25 d’abril, aprofitant que és el DEFC (Dia de l’Educació Física al Carrer). Per què les famílies han d’escollir l’Institut de Torrelles? Els demanem que tinguin confiança en el projecte i que valorin el fet de te- nir el centre de secundària al municipi, potser sense unes instal·lacions espec- taculars però que compensa amb un treball integral amb l’alumnat basat en la proximitat. L’INSTITUT DE TORRELLES COMPTA AMB UN PROJECTE EDUCATIU INNOVADOR, MOTIVADOR, ORIENTADOR, INCLUSIU, COMPETITIU I DE QUALITAT EDUCATIVA

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=