Torrelles #39

«El Punt Òmnia és un espai d’accés a les noves tecnologies que vol evitar la fractura digital i possibilitar la construcció i millora de la comunitat» Què és el Punt Òmnia? El Punt Òmnia ofereix als ciutadans i a les ciutadanes un espai d’accés a les noves tecnologies per evitar la fractura digital i possibilitar, amb la participació de tothom, la cons- trucció i millora de la mateixa comunitat. Al Punt Òmnia es realitzen tallers formatius de tipologia molt diversa, sempre relacionats amb les TIC. Actualment tenim usuaris de diver- ses edats, des d’infants i joves que venen a programar fins a gent gran que assisteix als cursos d’alfabetització digital. En què consisteix l’oferta formativa? Actualment realitzem diferents tallers segons el col·lectiu d’usuaris assistents: fem cursos d’aprenentatge inicial, ta- llers destinats a persones en situació d’atur per ajudar-les en la recerca de feina, cursos de creació multimèdia, tallers de dispositius mòbils… I amb els més joves realitzem formacions de robòtica i programació educativa. A més a més, també fem col·labora- cions amb diferents entitats i serveis del municipi que requereixen alguna ajuda concreta amb eines TIC. Tot i que els tallers tenen una vessant molt marcada d’aprenentatge, l’ob- jectiu principal de l’Òmnia és poder crear un espai per facilitar el lliure accés a persones, entitats, grups i col·lectius perquè es generin dinàmiques de cohesió social i d’intercanvi dins del municipi. Quina és la implicació del Punt Òmnia en la vida social del municipi? En dates assenyalades, sempre intentem participar, sigui a través d’alguna col·laboració o engegant alguna activitat pròpia. Vàrem participar en la realització de l’activitat del passat 25 de novembre, amb la campanya «Home, dona la cara per les dones». També, el passat 8 de març, vam col·la- borar amb la realització del material de divulgació de les ac- tivitats del Dia de la Dona conjuntament amb l’associació Pla de les Bruixes… I, des de fa ja dos anys, participem activa- ment en el concurs de cartells de la Festa de la Cirera amb el grup de dones de Bocins deTorrelles, per fomentar la partici- pació d’aquests col·lectius a les festes del municipi. Recentment heu participat al projecte Moonhack. En què ha consistit? El Moonhack és un esdeveniment de programació a escala mundial adreçat a infants i joves d’entre 8 i 18 anys. L’objec- tiu d’aquesta acció conjunta és fer que infants i joves d’arreu del món es familiaritzin amb el codi i programin de manera simultània arreu, tots el mateix dia a la mateixa hora. Aques- ta tercera edició del Moonhack s’ha completat amb un rècord de partici- pació. El Punt Òmnia de Torrelles va participar-hi de forma conjunta amb el de Santa Coloma amb vuit joves dels dos municipis que s’hi van sumar pro- gramant per a l’esdeveniment. En un futur proper es preveu el tras- llat del Punt Òmnia a un local del carrer Sant Pau. Quines millores suposarà el canvi d’ubicació per als usuaris? El canvi suposarà una major visibilitat de l’espai per a persones del municipi. Actualment, el lloc on estem és poc accessible i molt reduït. Amb la nova ubicació estarem a peu de carrer i en una zona de pas freqüent, on tindremmés visibilitat i un espai més adaptat a les activitats que realitzem. Què han de fer les persones interessades a accedir al Punt Òmnia? Qualsevol persona que estigui interesada a accedir al Punt Òmnia es pot posar en contacte amb nosaltres a través del 936 890 291 o de torrelles@xarxaomnia.gencat.cat i us in- formarem dels horaris i tallers que s’hi realitzen. LIDIA SANTIAGO LÓPEZ, DINAMITZADORA DEL PUNT ÒMNIA «Actualment, el Punt Òmnia compta amb usuaris de diverses edats, des d’infants i joves que venen a programar fins a gent gran que assisteix als cursos d’alfabetització digital» La Lidia és graduada en informàtica per la UPC. Ha desenvolupat tota la seva carrera professio- nal en la formació i dinamització digital. Des de fa tres anys, és dinamitzadora del Punt Òmnia de la Generalitat a Torrelles de Llobregat. També col·labora amb entitats de formació digital edu- cativa. La seva passió per l’educació tecnològi- ca ha fet desenvolupar el seu interès per la ro- bòtica i la programació educativa com a eina de canvi.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=