Torrelles #37

«Volem oferir una educació de qualitat garantint l’atenció a les necessitats de cada infant i fent possible la igualtat d’oportunitats» En què es basa el projecte educatiu del centre? Francesc Balsells. Tenim tres grans objectius: aprendre a conèixer, per ser autònoms en les nostres tasques, per enten- dre el món que ens envolta, per poder-nos comunicar amb els altres; aprendre a fer, per poder influir en l’entorn, per apren- dre a treballar amb els altres, per poder resoldre els conflic- tes, i aprendre a ser, per conèixer i acceptar-se un mateix, per poder comprendre i acceptar tothom, per fomentar la pau i els valors humans i per ser responsable i just. Això reque- reix una metodologia inclusiva, activa, manipulativa i oberta a tota la comuni- tat educativa, on s’ensenyin continguts que facin competent l’alumnat i l’ajudin a desenvolupar-se. José Luís Ortiz. La nostra escola vol abastir els quatre pilars de l’aprenentat- ge: aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser i aprendre a conviure. Per aconseguir-ho oferimuna formació integral, potenciant el des- envolupament de les capacitats personals de l’alumnat per tal que li permetin pensar, comunicar-se, tenir iniciativa, ser crítics i integrar-se en la societat del futur. Com es planteja la relació família-escola? F. B. Durant el curs es duen a terme diferents projectes en els quals l’ajuda de les famílies és imprescindible. Estem satisfets de la valoració que fan les famílies de la participació a l’escola i és per aquestmotiu que, any rere any, els proposemcol·laborar en un gran ventall d’activitats: projectes d’escola, acompanya- ment en sortides, desenvolupament dels projectes d’aula, par- ticipació en les festes... J. O. Veiem la relació amb les famílies com una necessitat per aconseguir formar infants autònoms i que es puguin integrar en l’entorn, tot respectant la diversitat i els diferents ritmes de l’alumnat. Aquesta relació amb les famílies es vehicula a través del suport en festes, en activitats puntuals de caràcter curri- cular o lúdic, i de la participació en el funcionament del centre mitjançant les delegades de curs, la comissió de comunicació de l’AMPA, etc. Quins són els grans objectius del centre en els propers anys? F. B. D’una banda, volem una escola que ofereixi una educació de qualitat i, de l’altra, que no només l’escola sinó tota la comunitat educativa estigui oberta a tot- hom respectant la diversitat, sense posar barreres, garantint una atenció a les ne- cessitats de cada infant i fent possible la igualtat d’oportunitats. J. O. Els objectius del centre es basen a continuar incrementant la capacitat competencial de l’alumnat i el respecte al medi ambient; a po- sar especial atenció a la innovació educativa i tecnològica i a l’ampliació del coneixement de l’anglès, i continuarem donant seguretat emocional i atenció a la diversitat, aspectes bàsics en el procés d’aprenentatge. Per què cal optar per l’ensenyament aTorrelles? F. B. ATorrelles oferim una escola de qualitat on els nens i ne- nes tenen tots els avantatges d’educar-se en el seu entorn, ja si- gui per compartir activitats socials i culturals com les relacions més personals. J. O. La nostra escola és una part important de l’entorn edu- catiu de Torrelles, que dona autonomia i responsabilitat, afa- voreix la vinculació amb les famílies i fa poble. Tal com diu un proverbi africà: «Cal tota la tribu per educar un nen». FRANCESC BALSELLS, director de l’Escola Can Coll JOSÉ LUIS ORTIZ, director de l’Escola Sant Martí «L’escola és una part important del nostre entorn, que dona autonomia i responsabilitat, afavoreix la vinculació amb les famílies i fa poble» En Francesc Balsells es va iniciar en el món de la docència l’any 2003 com a especialista d’edu- cació musical. Al 2006 va començar a l’Escola Sant Martí i al 2009 es va traslladar a Can Coll. Aquest és el tercer curs que n’és el director. En José Luís Ortiz exerceix de docent des de l’any 1983. Va començar a Sant Boi de Llobregat i al 2001 va arribar a l’Escola Sant Martí. L’any 2008 va accedir al càrrec de director del centre.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=