Torrelles
Núm. 31 _ Març/Abril de 2017
18
la veu dels grups
Govern municipal
i participació
ciutadana
És sabut que el govern municipal es forma a partir de la re-
presentació delegada dels ciutadans que han escollit uns re-
presentants perquè gestionin els afers públics i col·lectius de
la localitat, i nosaltres som partidaris que la participació no
sigui només una votació cada quatre anys.
Avui, però, per situar millor la necessitat de potenciar aques-
ta participació, en comptes de fer propostes, volem plante-
jar de manera oberta unes preguntes:
- Com potenciar la participació i implicació de la gent en els
assumptes generals quan no es tracti d’alguna cosa que ens
afecti de manera concreta i específica?
- Com superar les limitacions i les contradiccions d’una
participació ciutadana que resulta minoritària respecte del
conjunt de la ciutadania quan es tracta d’implicar-nos en els
afers públics?
- Com articular una relació positiva entre reivindicació i pro-
posta, que passi de l’àmbit particular al general?
- La majoria dels processos participatius els impulsen les ad-
ministracions locals; com fer que responguin, més enllà de la
identificació de prioritats, a la necessitat de la corresponsa-
bilització per a aprofundir en una societat més democràtica?
Debat per a afavorir la participació. Participació entre tots
i totes per a construir el que ens identifica com a persones i
per a defensar el territori i l’entorn en què vivim.
PDECAT presenta...
La comunicació i la
transparència, el taló
d’aquiles d’aquest govern
Des del
PSC de Torrelles
, per ara, no tractarem més temes en
aquest butlletí que no sigui el de la contractació dels serveis de
comunicació de l’Ajuntament, fins que no es realitzi un procés
de contractació de lliure concurrència, ja sigui concurs públic o
taula de contractació, i que no serveixi coma punt a favor haver
realitzat aquestes tasques abans. RAONS:
- L’empresa que realitza el servei ha estat escollida desconeixent
si hi han empreses que poden fer el treball amb més qualitat i
millor preu perquè no s’ha donat l’opció de saber-ho.
- Des del març del 2015 al febrer del 2017 l’Ajuntament deTorre-
lles (és a dir, tots els veïns i veïnes) hempagat factures a aquesta
empresa per valor de
55.873,05 €
amb l’únic control i aprovació
de la Junta deGovern o de l’alcalde.
- L’actual reglamentacióobliga a realitzar un concurs públic si els
serveis passen dels
18.000 €
. L’Ajuntament justifica que no cal
perquè no és el mateix fer el butlletí que actualitzar xarxes so-
cials o fer comunicats de premsa; per tant, són diferents serveis.
-
Nosaltres creiem el contrari
, i per això portem més d’un any
demanant un concurs públic.
-Ara (2 anys després), ens informen que prepararan un concurs.
Per al PSCTorrelles, aquestes actuacions potser són legals, però
el que segur que no són és
ni TRANSPARENTS ni PARTICIPA-
TIVES
, quelcom del que li agrada presumir molt a aquest Go-
vern deCat+PDCat i que no es veu enlloc.
El PDECAT ha presentat una proposició de llei al Congrés dels
Diputats per a poder fer desallotjar de manera «exprés» els
okupesques’instal·linenunhabitatgedeparticulars. El PDECAT
ha explicat que «si la iniciativa prospera, qui ocupi il·legalment
un habitatge particular haurà de desallotjar-lo immediatament
per ordre judicial, llevat que s’acrediti en un curt termini de
temps un títol de propietat o lloguer que l’habiliti per romandre-
hi». L’ocupació il·legal no pot ser mai una forma establerta i
tolerada d’accés a un habitatge: aquest concepte és el que des
del Partit Demòcrata de Catalunya defensem. Tothom té dret
a un habitatge digne, però el camí per a aconseguir-ho no ha
de passar per l’ocupació il·legal; és imprescindible que governs
i administracions treballin per garantir aquest dret de manera
àgil,eficaçilegalatravésd’habitatgessocialsoaltresprestacions
socials, amb l’objectiu de poder normalitzar la situació de totes
aquelles persones que ho necessitin. Des del Partit Demòcrata
deTorrelles,volemprecisariconcretarquelamesurapresentada
no pot ser vàlida ni utilitzada per a realitzar desnonaments a
persones amb impagaments de lloguers o quotes hipotecàries.
La nostra proposta afecta només l’ocupació il·legal de domicilis
o espais particulars; d’aquesta manera defensem i protegim
pisos i cases dels nostres veïns i veïnes i, alhora, busquem una
solució i alternativa, que nopassi per la il·legalitat, per a totes les
persones mancades d’un habitatge.
Carles Beltran, Regidor no adscrit
Verge dels desemparats!
Emsap greu dedicar aquest espai per amostrar el meu profund
desacord amb les maneres i les formes que practica una
representant destacada de laComissió Popular CEM i membre
de l’AMPA de l’Escola Sant Martí.
M’entristeix veure el comportament poc fiable de persones
que funcionen sense cap respecte cap a altres i els mètodes
poc rigorosos que utilitzen per a imposar el seu punt de vista.
Si no fa una rectificació clara i pública d’aquest comportament
intolerable envers als representants elegits democràticament
pel poble de Torrelles no em sabrà cap greu dedicar-li altres
escrits en aquest butlletí o altres.
Mai Jara, regidora no adscrita
Els nostres carrers
La longitud total de carrers asfaltats a Torrelles és de l’ordre
de ciutats comGirona. Així, els recursos destinats al servei de
neteja han de ser administrats de manera eficient.
Els carrers més allunyats del centre del poble fa molt de
temps que no es netegen. Hi ha zones on els mateixos veïns
han de netejar-les per l’acumulació de brutícia.
Si el problema és de l’empresa contractada que no fa bé la
seva feina, l’Ajuntament ha de trobar-hi una solució, per
posar fi a un problema que fa tant de temps que estem patint
i poder gaudir d’uns carrers nets a tot el municipi, barris
inclosos.